Isnin, 24 Ogos 2020

Nik Akif masih mahu berbakti dengan pasukan Kelantan

 SUKAN

NIK Akif (kanan) tetap memberikan aksi 100 peratus di atas padang meskipun pasukan Kelantan dilanda masalah tunggakan gaji selama empat bulan.

Nik Akif masih mahu berbakti dengan pasukan Kelantan

Oleh MUHAMAD ARDIE PUTRA SUHAIMI

22 Ogos 2020, 10:17 pm


PEMAIN tengah sensasi Kelantan, Nik Akif Syahiran Nik Mat mengakui masih sayang dan ingin terus berbakti buat pasukan negeri kelahirannya itu selepas berjaya membantu The Red Warriors meraih kemenangan 5-1 ke atas kelab Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM FC) semalam.


Kata Nik Akif, kemelut yang membelenggu Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA) sehingga gagal melunaskan tunggakan gaji tidak pernah melunturkan semangatnya untuk memberikan aksi 100 peratus di padang.


“Saya ada baca laporan media mengenai kesediaan KAFA untuk menjual saya tetapi secara jujur, saya tidak mengambil kisah atau tertekan dengan situasi tersebut.


“Secara jujur, saya masih sayangkan pasukan Kelantan dan cukup fokus untuk mengharungi baki saingan musim ini. Jika boleh saya mahu terus berbakti memandangkan kontrak saya tamat pada 2021,” katanya pada sidang akhbar selepas tamat perlawanan.


Pada aksi di Stadium MP Selayang semalam, Nik Akif mempamerkan aksi yang cukup dominan bersama Wan Zaharulnizam Wan Zakaria di bahagian tengah untuk memastikan skuad kendalian Yusry Che Lah itu meraih tiga mata penuh.


Mengulas lanjut, pemain berusia 21 tahun itu turut berharap masalah tunggakan gaji pasukan Kelantan dapat diselesaikan dengan kehadiran pemilik baharu nanti.

SUMBER-KOSMO ONLINE


Tiada ulasan :

Catat Ulasan