Ahad, 13 November 2016

Hashim jurulatih kelab JKR Kelantan

RKIB : 09/02/1999
BEKAS pemain kebangsaan dan Kelantan, Hashim Mustapa, yang memilih untuk tidak mewakili Kelantan musim ini telah dilantik sebagai pembantu jurulatih kelab JKR Kelantan, selain beraksi sebagai pemain.

Pengurus Kelab JKR, Ikmal Hakimi Ibrahim berkata pemain itu dilantik oleh pihak pengurusan sebagai pembantu kepada jurulatih Awang Isa dan Yassin Mohd. Nor untuk menjana pasukan itu layak ke pertandingan Liga Perdana Dua musim ini.

Kelab JKR akan bertemu Tenaga Nasional Berhad (TNB) pada pusingan kelayakan di Kuala Terengganu 15 Februari ini sebelum menyertai perlawanan penentuan dengan pasukan Malay Mail, Tentera dan Polis.

''Sumbangan dan pengalaman Hashim kepada JKR amat penting dan bermakna,'' kata beliau di Kota Bharu semalam.

Rabu lepas, Hashim, bekas pemenang kasut emas dua tahun berturut-turut pada 1993 dan 1994 memutuskan menyertai Kelab JKR Kelantan bagi mengetuai cabaran kelab itu melayakkan diri ke Liga Perdana Dua musim ini.

Ikmal berkata, Hashim masih belum menandatangani kontrak dengan Kelab JKR, tetapi akan berbuat demikian tidak lama lagi.

Beliau yakin dengan komitmen yang ada pada setiap pemain Kelab JKR Kelantan, pasukan itu akan berjaya menyertai Perdana Dua musim ini.

Kelab JKR akan dibarisi oleh beberapa bekas pemain Kelantan seperti Rosli Rejab, Rojani Hussain, Bakri Mohamad, Mohd Hafoz Mohd. Romi, Aziz Mustapa, Rosli Ismail, Adnan Musa, Fauzi Musa dan Azahar Ismail serta beberapa pemain baru.

Katanya, bekas penjaga gol Terengganu dan Kelantan Wan Kamarulzaman Wan Mohamad dan penyerang Pahang Marah Ismail dan Perlis Shamsul Abdul Rahman akan turut bersama pasukan itu musim ini. - Bernama.

Sumber-Artikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=1999&dt=0209&pub=Utusan_Malaysia&sec=Sukan&pg=sp_09.htm#ixzz4Psnqoow5 © Utusan Melayu (M) Bhd

Tiada ulasan :

Catat Ulasan