Rabu, 30 Januari 2019

Tonggak kembali julang Kelantan


ARKIB : 21/04/2011
Oleh YATIMIN ABDULLAH
utusankelantan@utusan.com.my
 
Penyerang Kelantan, Norshahrul Idlan Talaha (depan) mengelak asakan pertahanan Perlis, Mohd. Hafiszuan Salehuddin pada perlawanan Liga Super di Stadium Utama Negeri di Kangar, kelmarin. - UTUSAN/Faizal Abu Hassan

KOTA BHARU - Datuk M. Karathu menyifatkan kemenangan besar 5-1 ke atas Perlis di Stadium Utama, Kangar dalam aksi Liga Super kelmarin, cukup bermakna buat selepas hambar dalam dua perlawanan sebelum ini.

Menurut ketua jurulatih Kelantan itu, kemenangan tersebut menjadi titik tolak kebangkitan Red Warriors untuk perlawanan pusingan kedua Liga Super, yang bermula esok.

"Saya berpuas hati dengan apa yang ditunjukkan oleh pemain. Kemenangan ini amat berharga buat kami dalam usaha merapatkan jurang mata dengan dua pasukan di tangga teratas liga.

"Aksi sebegini mesti diteruskan jika mahu meneruskan tekanan ke atas pencabar terdekat. Ini merupakan kemenangan kedua kami di tempat lawan selepas menumbangkan Selangor pada perlawanan pembukaan liga awal Januari lalu," katanya semalam.

Karathu mengakui kemenangan ke atas Perlis dibantu semangat berpasukan di kalangan pemain, selain kembalinya tiga pemain tonggak iaitu Norshahrul Ildan Talaha, Daudsu Jamaluddin dan Mohd. Shakir Shaari.

Beliau memuji ketua pasukan Mohd. Badri Razhi yang kembali dengan sentuhan berbisa apabila meledak jaringan hatrik.

"Saya gembira dengan prestasi Mohd. Badri kerana dia menunjukkan peningkatan yang baik selepas direhatkan dalam beberapa perlawanan lalu,'' katanya.
SUMBERArtikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0421&pub=Utusan_Malaysia&sec=Sukan&pg=su_06.htm#ixzz5e6PfaA4E
© Utusan Melayu (M) Bhd

Tiada ulasan :

Catat Ulasan