Sabtu, 17 Jun 2017

Kelantan elak sikap terlalu yakin



ARKIB : 12/02/2006

KOTA BHARU - Jurulatih Kelantan, Kamaruddin Mohd. Noor tidak mahu pasukannya terlalu yakin dengan bekalan dua gol yang diperoleh hasil kemenangan 2-0 ke atas Pulau Pinang pada perlawanan pusingan pertama Piala FA di sinim, Rabu lalu.

Ini kerana kata beliau, dalam bola sepak, kelebihan dua atau tiga gol bukanlah sesuatu yang boleh dianggap selesa kerana apa sahaja boleh berlaku dalam tempoh 90 minit permainan.

Jelasya, ini pernah berlaku kepada Kelantan sendiri dalam pusingan awal Piala FA musim lalu apabila tewas terlebih dahulu kepada Perlis 4-1 di Kangar sebelum bangkit kemudiannya di Kota Bharu yang seterusnya memenangni penentuan sepakan penalti.

Namun, beliau tetap optimis anak-anak buahnya mampu mengekalkan prestasi terbaik apabila bertandang ke Pulau Pinang bulan depan seperti yang ditunjukkan bermula dengan permainan menentang Kedah dalam perlawanan Liga Perdana, Sabtu lalu.

``Saya berpuas hati dengan mereka kerana jelas banyak peningkatan telah berlaku ketika menentang Pulau Pinang berbanding dengan perlawanan sebelumnya termasuk ketika menwaskan Kedah sendiri,'' katanya.

sumberArtikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2006&dt=0212&pub=Utusan_Malaysia&sec=Sukan&pg=su_05.htm#ixzz4kGaTRjgh
© Utusan Melayu (M) Bhd

Tiada ulasan :

Catat Ulasan