Sabtu, 3 Jun 2017

Kelantan juara Piala FAM



ARKIB : 03/09/2005

Oleh: YULPISMAN ASLI

KOTA BHARU - Kelantan muncul juara bola sepak Piala FAM dengan menundukkan Shahzan Muda Pahang 2-0 dalam perlawanan akhir yang menarik di Stadium Sultan Muhammad IV di sini, malam tadi.

Gol-gol jaringan Suriya Dom Tai Song pada minit ke-44 dan Nik Hamzah Nik Man (73) mengesahkan kemenangan bergaya Kelantan itu di hadapan lebih 10,000 penyokong sendiri.

Suriya melepaskan rembatan kencang dari dalam petak penalti biarpun dihalang ramai pemain pertahanan lawan termasuk penjaga gol, Mohd. Farizal Marlis.

Minit ke-73 pula menyaksikan Nik Hamzah Nik Man memanfaatkan bola muntah daripada pergelutan di hadapan gol untuk merembat masuk sekali gus terus menyulitkan tentangan Shahzan Muda.

Bagaimanapun Kelantan masih dipaksa berhempas pulas sebelum layak bergelar juara apabila pelawat yang dibimbing oleh Tajuddin Noor turut mempamerkan permainan bermutu.

Skuad Kijang bimbingan Kamaruddin Mohd. Noor yang bakal beraksi dalam Liga Perdana musim depan bersama lawan, membawa pulang Piala FAM dan hadiah wang tunai, RM50,000.

Hadiah-hadiah disampaikan oleh Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kelantan, Datuk Annuar Musa.

Turut hadir menyaksikan ialah Naib Presiden dan Setiausaha Agung Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM), Datuk Raja Ahmad Zainuddin Raja Omar dan Datuk Seri Dr. Ibrahim Saad.

SUMBERArtikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2005&dt=0903&pub=Utusan_Malaysia&sec=Sukan&pg=su_05.htm#ixzz4iwKvXn3l
© Utusan Melayu (M) Bhd

Tiada ulasan :

Catat Ulasan