Rabu, 13 Disember 2017

Hasrat Kelantan tercapai

ARKIB : 28/11/2008
KOTA BHARU – Hasrat penyokong Kelantan untuk melihat pasukan mereka beraksi pada saingan yang lebih berprestij, Liga Super untuk musim 2009 bakal menjadi kenyataan apabila pasukan Polis Diraja Malaysia (PDRM) menarik diri daripada Liga Malaysia ekoran masalah kewangan.

Bagaimanapun, khabar berita itu hanya disampaikan melalui lisan oleh pengurusan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) kepada Setiausaha Agung Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA), Noordin Awang selepas menghadiri satu taklimat di Kuala Lumpur, Selasa lalu.

Nordin berkata, sehingga kini pihaknya tidak menerima sebarang tawaran rasmi daripada badan induk bola sepak negara itu.

“Keputusan sama ada Kelantan layak atau tidak, hanya akan diputuskan pada Majlis Mesyuarat FAM yang akan berlangsung 6 Disember ini. Kita berdoa agar keputusan tersebut akan memihak kepada kita kerana memang impian kita untuk beraksi pada saingan liga super,” katanya.

Apa pun yang pasti, beliau menjelaskan, pasukan itu bersiap sedia sepenuhnya andai dinaik taraf ke kelompok elit bola sepak kebangsaan.

Katanya, pihak pengurusan dan para pemain bersedia untuk memberi komitmen terbaik sekiranya diberi peluang untuk beraksi dalam saingan liga tersebut
SUMBERArtikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2008&dt=1128&pub=Utusan_Malaysia&sec=Sukan&pg=su_05.htm#ixzz518xGoxBh

© Utusan Melayu (M) Bhd

Tiada ulasan :

Catat Ulasan