Rabu, 20 Disember 2017

Kelantan tunggu lampu hijau Simic

 MARKO SIMIC (kanan) pernah beraksi untuk Negeri Sembilan sebelum
MARKO SIMIC (kanan) pernah beraksi untuk Negeri Sembilan sebelum menyertai Melaka United dan kini semakin hampir menyarung jersi Kelantan.
Yatimin Abdullah

17 Disember 2017 8:25 PM
KOTA BHARU 17 Dis. - Kelantan kini hanya menunggu ‘lampu hijau’ Marko Simic untuk membawa masuk bekas penyerang berbisa Melaka United itu bagi memperkuatkan jentera penggempur The Red Warriors (TRW) menghadapi musim baharu Liga Malaysia (Liga M).

Penyerang tinggi lampai dari Croatia itu dijangka tiba di Kota Bharu esok bagi membincangkan terma kontrak bersama TRW, kata Setiausaha Agung Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA), Husin Deraman.


“KAFA memang berminat mendapatkan khidmat Simic untuk musim hadapan dan ketika ini kita sedang menunggu maklum balas daripadanya.

“Sekiranya Simic setuju, kita akan ikat pemain ini secepat mungkin,” katanya kepada Utusan Online di sini, hari ini.

Kewibawaan Simic, 29, tidak perlu dipertikai apabila membantu skuad Hang Tuah kekal dalam kempen Liga Super musim depan walaupun dibawa masuk pada pintu perpindahan kedua pemain bagi saingan Liga M.

Biarpun hanya separuh musim bersama skuad kendalian Eduardo Almeida, namun ternyata sentuhan penyudah bekas tonggak Negeri Sembilan itu cukup tajam apabila meledak sembilan gol dalam lapan perlawanan termasuk pada kempen Piala Malaysia. - UTUSAN ONLINE
SUMBERArtikel Penuh: http://www.utusan.com.my/sukan/bola-sepak/kelantan-tunggu-lampu-hijau-simic-1.574665#ixzz51qdsmZKi

© Utusan Melayu (M) Bhd

Tiada ulasan :

Catat Ulasan