Rabu, 13 Disember 2017

Pemain Kelantan buat aktiviti sosial

ARKIB : 29/11/2008
KUALA LUMPUR - Selepas mendapat khabar gembira bakal beraksi dalam Liga Super pada musim 2009, pasukan Kelantan mengambil keputusan untuk menggalakkan pemain mereka membabitkan diri dalam aktiviti sosial.

Menurut Presiden Persatuan Bolasepak Kelantan (KAFA) Tan Sri Annuar Musa, langkah ini juga bukan sahaja dapat mendekatkan pemain dengan peminat setia tetapi menjadi contoh kepada masyarakat mengenai keprihatinan pemain bola sepak dalam menjaga alam sekitar serta budaya.

''Pemain bola sepak Kelantan sentiasa menjadi sanjungan peminat dan pemain dianggap sebagai idola. Oleh itu kami ingin membalas kepercayaan peminat dengan menunjukkan nilai yang baik kepada mereka,'' katanya pada majlis penajaan jersi skuad bola sepak itu di sini, semalam.

Jelasnya, pemain bukan sahaja perlu menunjukkan disiplin di dalam padang sebalik mempamerkan contoh yang murni ketika di luar padang.

''Kami tidak mahu pemain dan persatuan terjebak dengan segala kontroversi sebaliknya menunjukkan semangat seperti mencintai alam sekitar dan budaya.

''Setiap bulan kami akan mengadakan program bersama peminat seperti membersihkan bandar Kota Bharu, membersihkan pantai, mengadakan gotong-royong di sekolah dan tadika serta mengedarkan risalah di kawasan stadium,'' ujar Annuar.
SUMBERArtikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2008&dt=1129&pub=Utusan_Malaysia&sec=Sukan&pg=su_04.htm#ixzz519VKAekD

© Utusan Melayu (M) Bhd

Tiada ulasan :

Catat Ulasan