Khamis, 22 Disember 2016

Piya tetap tunjuk komitmen bersama Kelantan

ISNIN, 12 DISEMBER 2016 @ 5:02 PM
Oleh Attirmidzie Rahman bhsukan@bh.com.my
 
Pemain tengah skuad Pamoga Qu Puteh The Red Warrior (PQPTRW), Mohd Badhri Mohd Radhzi atau nama panggilan Piya. KOTA BHARU: Walaupun status skuad Pamoga Qu Puteh The Red Warrior (PQPTRW) masih tidak menentu dalam saingan Liga Malaysia (Liga M) musim depan, namun pemain tengahnya, Mohd Badhri Mohd Radhzi tetap menunjukkan komitmen tinggi bersama pasukannya.

Mohd Badhri, 34, atau lebih mesra dengan sapaan Piya, mengakui beliau tidak mahu ambil pusing mengenai kemelut yang melanda pasukan itu sebaliknya kekal dengan azam membantu pasukan itu walaupun menyedari majikannya mempunyai masalah kewangan yang kritikal. "Saya tidak mahu komen mengenai krisis yang sedang melanda..... biarlah Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA) menyelesaikan...saya hanya mengikut arahan majikan selagi saya masih bersama pasukan ini.

"Walau bagaimanapun, saya masih ada azam tinggi untuk bermain dengan Kelantan dan saya berharap KAFA segera mencari jalan sebaik mungkin untuk melayakkan pasukan ke Liga M tahun hadapan," katanya ketika ditemui selepas Sambutan Maulidur Rasul anjuran Majlis Belia Kelantan (MBK) di sini, hari ini.

BH Online sebelum ini melaporkan pada Khamis ini akan menentukan status bola sepak Kelantan untuk layak ke Liga Malaysia musim hadapan. Tarikh keramat itu mungkin menjadi sejarah hitam KAFA, sekiranya gagal menyelesaikan masalah kewangan yang amat kritikal seterusnya terpaksa menarik diri dalam saingan bola sepak musim 2017. Perkara itu disahkan Naib Presiden KAFA, Datuk Rosmadi Ismail selepas akui mengakui pihaknya masih buntu mencari jalan untuk mengisi kantung persatuan bagi membiayai pasukan musim depan.

 Katanya, sehingga kini belum ada pihak yang tampil untuk menaja pasukan dan lebih mengecewakan apabila Kerajaan Negeri sendiri tidak mahu sepakat membantu KAFA dalam mencari jalan penyelesaian. KAFA memerlukan sekurang-kurangnya 15 juta bagi membolehkan pasukan kekal bersaing dalam saingan Liga Malaysia. Sebelum ini, Kerajaan Kelantan pernah ditawar untuk mengambil alih pengurusan KAFA bagaimanapun ia ditolak Timbalan Menteri Besar, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah.


Sumber-Selanjutnya di : http://www.bharian.com.my/node/223130

Tiada ulasan :

Catat Ulasan