Jumaat, 11 November 2016

Kelantan kena bermain di luar

ARKIB : 18/01/1999
KELANTAN mungkin terpaksa bermain di luar Kota Bharu dalam Liga-M musim ini kerana padang Stadium Sultan Mohamed Ke-1V yang biasanya digunakan dalam setiap perlawanan, rosak.

Timbalan Yang Dipertua Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa), Yusuff Ali berkata, pihaknya telah menerima surat daripada Perbadanan Stadium Kelantan mengenai kerja-kerja pembaikan padang berkenaan.

''Kita akan memaklumkan perkara ini kepada FAM secepat mungkin,'' katanya di Kota Bahru, semalam.

Kelmarin, Perbadanan Stadium Kelantan membuat kenyataan mengenai kerja-kerja membaiki padang Stadium Sultan Mohamed Ke-1V di Kota Bahru yang bermula Disember lepas dan dijangka siap pada akhir Mac ini.


Jurucakap Perbadanan Stadium Kelantan berkata, semua bentuk program yang dijadual berlangsung di stadium itu dalam tempoh berkenaan terpaksa ditangguhkan atau dibatalkan kerana padang dan kawasan sekitarnya tidak dapat digunakan.

Yusuff berkata, pihaknya meminta perbadanan menyiapkan segera stadium berkenaan bagi melancarkan perjalanan Liga Perdana Dua musim ini.

Katanya, kutipan tiket kemungkinan merosot kerana Kelantan terpaksa bermain di luar untuk beberapa perlawanan sekiranya padang itu tidak dapat disiapkan secepat mungkin.

Latihan akan dijalankan di padang Penjara Pengkalan Chepa bermula pada 23 Januari depan dan kemungkinan Liga Simpanan turut bersama menjalani latihan di padang berkenaan, katanya.

Stadium Sultan Mohamed Ke-1V dibina pada tahun 1965 dan pengubahsuaian dilakukan termasuk pembinaan tempat duduk berbumbung pada tahun 1970. _ Bernama

Sumber-Artikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=1999&dt=0118&pub=Utusan_Malaysia&sec=Sukan&pg=sp_05.htm#ixzz4PiPTgUR1 © Utusan Melayu (M) Bhd

Tiada ulasan :

Catat Ulasan