Isnin, 27 Mac 2017

Skuad Kelantan yakin masih gah

ARKIB : 21/01/2003
BIARPUN kehilangan beberapa pemain utama musim lalu, Kelantan musim ini ternyata masih berpeluang untuk menyaingi pasukan-pasukan utama dalam saingan bola sepak Perdana Satu yang bermula bulan depan.

Dengan pengalaman yang dimiliki oleh Zaidi Mat Ail, Akmal Ahmad Tabarani, Rozmin Musa, Mohd Hardi Ahmad, Fatrurazi Rozi serta penjaga gol Mohd Shahrizan Ismail, Kelantan dilihat mampu mencabar kedudukan liga dengan kesungguhan serta disiplin tinggi pemain.

Apalah ertinya memiliki barisan pemain yang dikatakan `handal' tetapi sebaliknya gagal memperlihatkan semangat juang yang kental serta tahap disiplin tinggi.

Malahan keadaan itu sebenarnya menjadi punca kegagalan Kelantan pada akhir musim lalu walaupun menampilkan persembahan menarik di babak awal liga Perdana Satu. Bagaimanapun masalah semangat dan disipilin pemain sering dikaitkan dengan persembahan yang tidak konsistan dan kurang daya saing terutama pada penghujung liga.

Sehubungan itu langkah Presiden Persatuan Bola sepak Kelantan (KAFA), Datuk Wan Hashim Wan Daud memberi penekanan utama terhadap soal semangat dan disiplin pemain musim ini amatlah wajar dan dialu-alukan.

Wan Hashim dalam kenyataan sebelum ini memberi amaran tidak akan bertolak ansur dengan mana-mana pemain yang terbabit dengan masalah tersebut.

Katanya, tidak ada tempat dalam pasukan Kelantan musim ini bagi pemain yang tidak menunjukkan semangat juang yang tinggi serta tahap disiplin yang rendah.

Dengan memiliki pemain yang berdisiplin, tentu lebih mudah bagi jurulatih Kelantan Abdullah Mohamad dan rakannya Dali Omar untuk menggilap sebuah pasukan yang mantap dan mampu bersaing
smberArtikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2003&dt=0121&pub=Utusan_Malaysia&sec=Sukan&pg=su_04.htm#ixzz4cW4FK5mV

© Utusan Melayu (M) Bhd

Tiada ulasan :

Catat Ulasan